Jag fick ett svarsmej från min tandläkare som jag mejlade imorse:
Hej Singlan,
Vi har naturligtvis försäkringar som täcker eventuella behandlingsskador och garantiåtaganden. Den här typen av händelser täcks dock inte av några garantier. Ibland inträffar det ju tyvärr att en behandling blir mer komplicerad än man tänkt sig, och kostnader kan då tillkomma.
Vi brukar dock vara noga med att hålla patienten skadefri ändå, när det är rimligt. Jag kan inte annat än hålla med dig om att det här är ett sådant fall.
Om du skickar oss, eller om du inte vill mejla, dina kontouppgifter så betalar vi tillbaka det som du betalt hos oss för den första operationen av vår inhyrda specialist.
Räkningen från Sophiahemmet behöver du förstås betala. (De var ju hyggliga och tog dig snabbt utanför sina vanliga rutiner, kanske därför du inte fick ett kostnadsförslag, och räkningen dröjt.)
Hoppas du känner dig nöjd med detta, och skönt att problemet äntligen är löst!
Bästa hälsningar
Tandläkaren
Det känns bättre att betala drygt tusen kronor än 4 448 kan jag säga!
2 kommentarer:
Yeah! Fasiken så bra!
Härligt besked!!!!
Skicka en kommentar