torsdag 8 december 2011

Elvis, ÖB och Järnia

Jag fick för mig att gå in på ÖB och kolla efter en speciell julstjärna. Eftersom jag är på ÖB typ en gång per år så passar jag på att köpa lite annat smått och billigt. Men undrar efter en stund varför man spelar Elvis på högsta volym? Det är ju inte så att man har lust att gå omkring där i lugn och ro precis. Helst inte när kunderna i butiken verkar vara släppta från psyket allihop.

Nästa butikstopp är Järnia. En affär som jag aldrig varit i. Jag börjar samtalet med butiksbiträdet med att säga att jag inte vet om jag ens är i rätt affär. Resten av besöket tittade han på mig som om jag blivit utsläppt från psyket.

Jag måste ha en man!

1 kommentar:

Singelmamman sa...

På Järnia kollar de alltid på mig som om jag är psyksjuk. Därför undviker jag i det längsta den affären.