torsdag 26 juli 2007

Tonåringar med damp...

Ibland är jag så jävla trött på att vara tonårsmorsa så att det står mig långt upp i halsen. Egoismen är så självlysande så att hon ibland står där som en total främling i köket. Nu har hon bestämt att vi ska åka hem idag bara för att jag kommenterade att hon endast gör frukost till sig själv. Är det ett dumt påstående? Under denna vecka som vi har varit här så har hon gjort frukost en gång tidigare + idag och båda gångerna enbart till sig själv... Hon skyller på att jag inte svarade när hon frågade om vi inte skulle äta familjefrukost, vilket är sant, men när jag kontrade med att jag aldrig frågar henne när jag gör frukost utan bara gör fick hon damp och bestämde att vi skulle åka hem för hon ORKAR inte längre!!! Vad är det hon inte orkar? Att ligga i hamocken och läsa, ligga i soffan och kolla film, åka in till stan och shoppa eller diska två gånger på en vecka?

Det gör mig bara så jävla irriterad! Så... Frågan är nu om jag ska ta henne på orden och börja packa, om jag ska köra henne till flygplatsen och stanna kvar här själv eller bara dissa henne? Nån jävla gång måste hon ju lära sig att hon bara är för mycket ibland...

Inga kommentarer: