torsdag 23 februari 2012

Jag förstår inte?

Jag hade ett avstämningsmöte med chefen häromveckan där jag la in ett önskemål om en arbetsordning jag vill ha för att jag ska kunna ha kontroll på att allt blir rätt eftersom jag har ansvar för att dokument läggs på rätt ställe, diarieförs, checkas av osv. Hon sa att det inte är några problem och att hon skulle se till att det skulle bli så framöver.

Idag fick jag ett dokument i min hand som jag inte sett förut. Dokumentet innehåller en del fel layoutmässigt, vilket är en av mina arbetsuppgifter att rätta till. Chefen säger att hon har skickat filen, men det har hon inte. Hon tycker att jag lika gärna kan scanna in dokumentet. Och det kan jag. Men det kommer se ut som att det är jag som lämnar ifrån mig fula dokument och det är ingenting som jag är särskilt förtjust i.

På avstämningsmötet i måndags pratade vi om min yrkesroll. Och jag förklarade att jag är väldigt yrkesstolt och vill lämna ifrån mig bra jobb. Tydligen lyssnade hon inte så noga.

Vill hon att jag ska vantrivas på jobbet eller?

1 kommentar:

Singelmamman sa...

Men vilken människa! Hon verkar ha gjort allt helt tvärtom. Jag säger som du, vill hon att du ska vantrivas? Konstigt.