fredag 31 maj 2013

Gårdagen

Jag är uppenbarligen inte gjord för att flyga. Eller. Fötterna svullnar som att jag vore höggravid. Och man kan ju tycka att min stora bakdel borde ha lite fyllning, men den somnar efter en timmes sittande. Men vem är jag att klaga?

Efter en lång resa och en överentimmespasskontrollskö var jag så här glad. Trots att det var över 30 grader.
 
Hotellet som verkligen ligger i smeten (mellan Grand ´Central Terminal och Chrystler Building) har allt man kan önska. Vi bor på 31 våningen. Men tyvärr är fönstrena inte mot gatan. Fast jag tänker inte klaga.
 
På kvällen kroknade mamma. Så jag gick på en egen upptäcksfärd. Jag kollade på "solnedgången"...
 
Och eftersom det inte är särskilt långt till Time Square så passade jag på att flanera med alla andra turister. Ganska skönt, för då behöver man inte skämmas för att man fotograferar.
 
Till sist gick jag neråt Manhattan för att se en skymt av...
 
Och efter det gick jag hem till hotellet och dog. Efter dålig sömn hela veckan och ett dygns vakenhet så var inte det så svårt.

Inga kommentarer: