onsdag 15 maj 2013

Inte ropa hej va?

När jag kom hem igår hade jag cirka en miljon myror på golvet i köket och i badrummet. Drog en hysterisk rengöringsmedelsbomb över inkräktarna. Skrek till de få överlevarna "fatta att ni går döden till mötes om ni jävlas med mig!" Sen drog jag fram det stora artilleriet med myrdosorna.

Från början sket dom fullständigt i dosorna. Och cirka 10 minuter efter min attack var det lika många myror igen. Framåt kvällen försvann dom. Så jag trodde att dom "gick och la sig" när solen går ner. Men imorse var dom fortfarande borta. Och sen jag kom hem från jobbet idag har jag inte sett en myrjävel.

Det står på förpackningen att det kan ta 1-2 veckor att bli av med dem. Inte kan jag väl redan ha lyckats? Eller är jag en förbannat bra krigsförare kanske?

Men jag väntar med att ropa hej.

4 kommentarer:

Anonym sa...

näää ett myrbo måste finnas nånstans,, ropa inte hej.

Singel i storstan sa...

Ja, fast i myrdosorna finns ett gift som myrorna ta med till boet. Det är ju det dosorna är till för. Men jag väntar lite till...

Anonym sa...

Kanske inte dosorna dom blev rädda för :P Trevlig helg/Hellen

Anonym sa...

Luktar väl skit i lägenheten? / anala