torsdag 4 juli 2013

Flashback vs. Polisen

Jag har följt tråden angående den unga kvinnan som försvann i Trollhättan i lördags/söndags på Flashback. Och jag måste säga att även om man tycker att Flashback har en del suspekta trådar så är många som hänger där ganska duktiga på att lista ut saker.

I just detta fallet började folk att misstänka han som numera är anhållen i ett tidigt stadium. Polisen gick ut med en efterlysning i tisdags, medan Flashbackarna redan var honom på spåren natten till måndag. Den utbrunna bilens brandplats (bilen har flyttats) fotades av en Flashbackare och man kunde snabbt lista ut att det var en Volvo som hade brunnit pga. några bildelar som fanns kvar på platsen. Den misstänkta (i Flashbackögon) mannens bästa kompis äger en Volvo. Två dagar senare står det om detta i tidningarna. Kompisen hade anmält bilen stulen i söndags och sen hittades den utbränd.

Jag skulle kunna fortsätta om iaktagelser och detektivarbete som Flashbackarna gör. Men kontentan är att jag tycker att dom är liiite snabbare än polisen på att arbeta. Kanske beror det på att lagen kräver vissa bevis innan man kan agera. Men att kolla sjöar runt omkring (som Flashbackarna har sagt i flera dagar) måste man väl ändå kunna göra lite tidigare?

Länk till Aftonbladet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också följt den tråden och reagerar på precis samma sätt som du. Det finns ju några riktiga detektiver där. Nu såg jag dock på Aftonbladet att killen släpptes... Känns ju sådär... Måste genast in på Flashback, haha.

Singel i storstan sa...

Ja alltså... ALLT pekar ju på honom. Det är dags att hitta kroppen nu!