fredag 6 januari 2012

Gallstensanfall?

Jag har ganska hög smärttröskel. Men igår så började jag få ont i magen. Eller typ magen. Det började under de högra nedersta revbenen. Och det gjorde ont hur jag än satt. Sen fortsatte det nedåt. Och tillslut sved det i exakt hela magen. Ordentligt. Så att jag låg och grinade som ett barn i typ en halvtimme.

När jag började fundera på att åka in till akuten började det klinga av. Och idag känner jag inte av det för fem öre.

Vad fan var det?

Idag är jag bara busförkyld. Men det är ju värsta paradiset jämfört med igår...

5 kommentarer:

NinaPX sa...

Låter som typiska gallbesvär, kommer det tillbaka igen skulle jag kontakta läkare. Jag hoppas du slipper...må gott och krya på dig!

Malde sa...

Japp, låter som gallsten... Inte kul på en fläck.

Anonym sa...

Låter liknande mitt gallstensanfall jag fick för 1½ år sedan. Fast jag var tvungen att åka in.
Men fyfan, har aldrig haft så ont.

Ring 1177 och hör vad de säger om det händer igen tycker jag.

Singel i storstan sa...

Det var förmodligen som jag trodde dårå. Kommer det tillbaka lär jag definitivt uppsöka läkare för smärtan var fruktansvärd.

Nattis sa...

Påminner om det som hände mig i veckan.. Förstår hur du kände det med tanke på hur ont jag hade..
Jag hade dock inte gallstensproblem utan lite annat... Hoppas du inte får tillbaka det.