fredag 2 mars 2012

Livrädd

För två år sen skulle jag operera bort två tänder. En tand som jag haft problem med sen jag var 12. Och en visdomstand som inte vill komma fram. Problemtanden tog alldeles förlång tid att få bort. Så därför sköts borttagandet av visdomstanden upp. Värken jag hade efteråt var inget att leka med. Jag låg däckad en hel helg. Och det tog minst en vecka innan den släppte helt.

Min tandläkare har tjatat om att jag ska ta bort skiten sen dess. Men jag har alltid lyckats avboka. Tills nu. Jag fick ett påminnelse-sms igår. En påminnelse om tandoperation. Idag. Lite sent att avboka då. Även fast jag försökte. Tandläkaren hörde förmodligen paniken i min röst. För jag fick hämta lugnande tabletter som jag ska ta klockan 10 idag.

Jag hade behövt dom där tabletterna när jag vaknade imorse för jag darrar som ett asplöv. Inte så mycket för själva operationen. Utan för den förbannade smärtan efteråt.

1 kommentar:

Singelmamman sa...

Åh jag håller alla tummar och tänker på dig hela dagen. Lycka till och hoppas att du slipper smärtan från hell den här gången!