tisdag 13 mars 2012

Orkar man bry sig?

Jag läste om folkstormen som blev efter att en okänd tjej som råkade hamna i en tevekamera var hårig under armarna. Vissa för, vissa emot. Men många engagerade sig i frågan. Jag vet inte. Men det känns som att jag har viktigare saker att lägga ner min energi på. Orka störa sig om någon rakar sig under armarna eller inte. Det räcker som det är med att hålla min egna behåring ansad liksom.

En annan fråga som dyker upp mitt i stormen. Varför är det äckligt att vara orakad under armarna som kvinna men inte som man? Jag rakar mig själv. Och skulle väl reflektera om en väninna var orakad. Men äcklig?

Det är vad jag funderar på så här vid hemgångstid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då e jag väldigt äcklig just nu då da. Fast nu börjar det ju bli vårväder så man får väl ta fram grästrimmern. Mycket hår blir det till mannens stora förtret :P
Det är ju hans som rensar golvbrunnen hehe...

Unknown sa...

Alltså, jag undrar vad det är för taskig producent som lägger ut den bilden. Varför filmar man det? Det är ju bara för att vara elak.