måndag 23 april 2012

TV-tips

Som jag tidigare har berättat så kollar jag inte så mycket på teve. Men i dessa tråkdagar så har jag sysselsatt mig med ganska mycket tevetittande den senaste tiden. Big Brother har tidigare fått min uppmärksamhet när min "vårdepression" satt in. Fast årets säsong är den sämsta nånsin! Deltagarna är en stor del varför jag har tappat intresset. Men hela produktionen har sunkat ner sig sen TV4-gruppen tog över. Man skulle ju kunna tro att det var tvärtom eftersom TV4 har bättre ekonomi än Femman. Gissar jag på.

Men det var inte Big Brother jag skulle prata om.

Har ni sett "På bar gärning" som går på Sjuan klockan 21:00 på måndagar? Programmet som handlar om hur vanliga människor utsätts för dilemman som är filmade med dold kamera och där man tyvärr ser hur många människor i Sverige som faktiskt saknar civilkurage. Det bästa med programmet är att man faktiskt ifrågasätter sitt eget civilkurage och förhoppningsvis reagerar bättre i framtiden.

Det har visats i några veckor nu. Men om du har missat det, se det!

Inga kommentarer: