söndag 22 juli 2012

Genväg blir oftast senväg...

Jag åkte iväg och träffade gamla kompisen. Vilket var mycket trevligt. Vi umgicks ganska mycket under högstadietiden, men vi pratade mest om vad som hänt sen sist.

Kompisen bor utanför Östersund och när jag var på väg dit såg jag en vägskylt till stället där jag har stugan. Så jag tänkte att det måste vara bättre att åka tvärs över än att åka in till stan och sen parallellt tillbaka. Sagt och gjort.

Eftersom jag var så koncentrerad på vägskyltarna som det stod Lit på, missade jag den största skylten av alla efter nån mils körning. Den där det stod att vägen var avstängd längre fram och att jag skulle följa orange markering. Skylten som var över hela vägbanan. Den som jag körde om på mötande vägbana. Just den skylten missade jag. Så jag fortsatte rakt fram nån mil tills vägen var helt avstängd. Vände helt förvirrad och läste skylten när jag kom tillbaka.

Följde därefter den orange-färgade markeringen som visades enbart vid svängen där jag skulle svängt av. Därefter var det grusväg, grusväg och grusväg i flera mil. Så pass länge att jag på allvar började tro att det var några hillbillys som satt upp vägstoppet för att lura stackars Stockholmare och sen fånga in dom och därefter äta upp dom.

Men till slut kom jag fram så att jag kände igen mig. Cirka en timme efter planerad hemkomst.

Inga kommentarer: