tisdag 24 juli 2012

Klassträff

Det är 28 år sen jag gick ut 9:an. Och det gjorde jag här uppe i Östersund. Eftersom jag hatade att bo här uppe så hade jag blivit lovad av pappa att få flytta ner till honom när jag gått ut nian. Så dagen efter skolavslutningen flyttade jag ner till Stockholm igen. Hade då bott nio långa år här uppe.

Sen dess har jag träffat fyra personer från min klass. Och ingen från parallellklasserna. Här om dagen fick jag klassfoton på alla tre klasserna och jag kunde väl peka ut 10-12 stycken. Av runt 70 personer. Jag kände alltså inte ens igen alla i min klass!

Idag ska vi ha klassträff. Med alla tre klasserna. Det ska bli kul att träffa dom jag kommer ihåg och känner igen. Men det kommer va svinpinsamt att inte ens komma ihåg namnen på alla andra.

Varför utsätter jag mig för det här egentligen?

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Hoppas att du får kul. Även om du inte kan peka ut alla. Jag kommer ihåg ansikten men inte namn.

Singel i storstan sa...

Det var så förbannat kul att jag inte fattar varför vi inte gjort det här tidigare. Det var inte bara jag som inte kom ihåg alla, men konstigt nog kom alla ihåg mig! :-D

Ett stenkast från Fyndet sa...

Kul att du hängde på!

Hade 30-årsjubileum förra året och det var grymt kul!! Kände inte igen alla, men när vi väl rett ut alla namnet var vi på banan igen, och det kändes INTE som att 30 år passerat :)

Singel i storstan sa...

För oss var det 28. Och det var som att det var för en månad sen vi sågs sist. Förmodligen blir det 30-årsjubileum också eftersom det var så trevligt och kul.