fredag 16 november 2012

Hur gör du?

Jag går omkring och retar mig otroligt mycket i dessa dagar. Egentligen är jag irriterad från mitten av oktober till första advent. Och då är det kanske inte så svårt att gissa vad som stör mig.

Hos mig har en del grannar satt upp sina stjärnor och stakar i fönstren. Var och varannan människa äter lussebullar och dricker julmust. Och så vidare.

Varför har alla så bråttom med att få upp julen? Dessa människor brukar dessutom slänga ner skiten i lådorna innan tjugondag knut. Varför inte njuta av stjärnor, ljus, mys, glögg och allt vad december och jul innebär när det är dags? Varför börja i oktober? Eller november?

Någon som tycker annorlunda och kan förklara för mig vad meningen med att inte hålla på traditioner?

3 kommentarer:

Mammy sa...

Hahaha!! Att du orkar bry dig!! Varför stör det dig så? Lägg din energi på något annat roligare!! :D :D Som Pluras mat t ex. ;)
Nu har jag kollat upp honom lite.


Singel i storstan sa...

Just nu har jag inte så mycket att lägga min energi på. Ibland är det skönt att störa sig på saker. :-D

Har du sett hans program också? Hur bra som helst!

Mammy sa...

Nope inte sett programmen....men jag ska aldrig säga aldrig!! :)