lördag 17 november 2012

Städdag

Jag har testat min nya ångmopp idag. Helt fantastiskt redskap! Har ångat bort smuts på allt kakel i badrummet. Och fläckar som jag inte fått bort tidigare är puts väck. Med några tillbehörsbyten så kan man göra rent nästan vad som helst.

Jag köpte även ett tillbehör. Eller kanske inte ett tillbehör. Utan mer en extra sak till ett bra pris. Jag köpte en liten dammsugare. Som suger hur bra som helst. Och som är så behändig att man orkar dammsuga bort dom där smulorna som lätt hamnar i köket. På två minuter har jag tagit fram den, dammsugit bort smulorna och tagit undan den. Den funkar både som golvdammsugare och bordsdammsugare. Bara att ta bort skaftet och byta golvplattan mot en liten borste. Kan inte fatta att jag som hatar att dammsuga helt plötsligt tycker att det är helt okej.

Jag tror att jag kommit till himlen!

1 kommentar:

Helena m. 4 sa...

Alla små saker som underlättar är bra, hejja !