torsdag 21 mars 2013

Beroendeframkallande TV-serie

Min dotter lyckades övertala mig att börja kolla på The walking dead. Det enda jag visste om denna serie var att det är massa zombier som springer omkring. Och det är inte riktigt min kopp av te. Men hon och pojkvännen har tjatat hål i huvet på mig. Och eftersom Farmen är slut och jag ville ha sällskap när jag åt middag så började jag kolla på den i måndags.

I tisdags när jag släckte lampan och skulle få alldeles för lite sömn hade jag sett klart säsong 1. Den är bara på sex avsnitt, men jag har jobbat sent hela veckan. Igår började jag på säsong 2 och har hunnit med fyra avsnitt. Det går inte att sluta titta!

Grejen med serien är att den är spännande typ hela tiden. Men det är inte skräck. Och visst är det zombier med. Fast inte hela tiden.

Jag är ordentligt såld!

Inga kommentarer: