torsdag 7 mars 2013

Smaken är som baken

Jag är lite asocial i dessa dagar. Jag håller nämligen på att läsa boken Hypnotisören. Och jag tycker att den är så jävla spännande. Så pass att jag inte kan sluta läsa på kvällarna. Men gör det ändå eftersom jag somnar mitt i en mening. Fast då är klockan way after sovdags.

Idag på fikarasten satt jag och sa vad bra jag tycker att boken är. Tipsade dem som inte läst den att göra det. Då visade det sig att en av kollegorna har läst boken. Och tyckte att den var skitdålig. Nu har ju jag inte läst klart boken. Har läst 62%. (Det finns inga sidor i min e-boksläsare, bara procent.) Så kanske är det ett dåligt slut. Eller nåt.

Men visst är det konstigt att man kan tycka så olika?

1 kommentar:

Singelmamman sa...

Jag tyckte att den var vansinnigt spännande. Och bra.