tisdag 19 mars 2013

Till väderguden

Hej!

Jag är kanske inte så troende när det gäller gudar. Men eftersom jag känner mig desperat så vänder jag mig till dig. Jag är fruktansvärt trött på vintern nu. Så pass trött att jag kommit in i en svacka. En svacka som inte verkar ha något slut förrän i maj när jag lämnar Sverige.

Det skulle vara jättegulligt om du kunde försöka få mig att må bättre. För din del är det nog ingen stor uppoffring. Men för mig kommer det att göra underverk. Det enda jag ber dig om är att du:
  1. Stänger av snöknappen
  2. Dammar bort alla moln som hänger över Sverige och låter solen visa sig
  3. Tänder eld i kaminen
Som du ser är det inga större svårigheter för dig. Men för mig är det omöjligt att få ett uns hopp om jag inte vill/kan lämna landet. Mina begränsningar är stora när det kommer till semesterdagar och lottovinster.

Jag hoppas att du läser det här och gör så gott du kan.

Men vänliga hälsningar
Vinterdeprimerad

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Kära vädergud! Lyssna!

Anonym sa...

ÅH, vi är många som instämmer i din önskan. Jag tror jag blir galen snart!

Och ändå ska jag åka till Trysil för skidåkning ett par dagar. Där är det -15. Trodde jag bokat in mig på härlig glassåkning i 3-4 plus och gassande sol...