söndag 2 juni 2013

Aldrig sett förut

Nu är inte jag särskilt berest. Men jag har aldrig tidigare sett att man lämnar kvar papper på sugröret. Men det gör dom här. Överallt.

En annan sak. Det är ju rökfritt här som i Sverige. Fast det är ganska nytt. Tror jag. Och ingenstans utanför någon restaurang, något hotell eller liknande finns en askkopp. Jag känner mig som en grisfia varje gång jag fimpar på gatan... Dessutom verkar det även vara rökfritt på uteserveringar. Skönt för ickerökare gissar jag på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Papper på sugröret har man av hygienskäl. Servitören/servitrisen behöver alltså aldrig vidröra själva sugröret med sina händer. Smaklig spis!

Helena m. 4 sa...

För att visa att det är oanvänt typ...
Welcome to the dirty city of bacillskräck ;-)

Singel i storstan sa...

Fast jag tänker att dom rör på resten av sugröret som stoppas i det jag ändå ska dricka upp. Eller?

Anonym sa...

Nej, men det är ju inte meningen. De ska ju hålla i den delen med pappret kvar. Fast huvudsaken kanske är att folk TROR att det hygieniskt :-D