onsdag 5 juni 2013

Mitt resesällskap

Jag är glad över att jag är en tjej med skinn på näsan. Och att jag är en bra kartläsare. För annars hade jag nog haft en hemsk vistelse i New York.

För den som hängt med mig ett tag så är det ingen nyhet att min mamma är alkoholist. Och tydligen var hennes intention med denna resa att ligga på ett hotellrum och va aprak. Dagen när vi kom var hon lugn. Och även första riktiga dagen höll hon sig ganska nykter. Eller ganska nykter... Inte så full i alla fall.

Kanske hade hon tänkt att ha en mor-dotterweekend och sen inte klarade av att hålla sig någorlunda nykter. Och det var tur att hon inte fick ett ryck med att ta med sitt barnbarn. För Lullen hade nog haft en fruktansvärd resa i så fall.

Men eftersom jag varit med förr, kommit över det och klarar mig själv så hade jag en fantastisk resa. Det kanske inte finns så många foton med mig inkluderad. Men några självporträtt blev det.

10 kommentarer:

Mammy sa...

Kram till dig!!

Anonym sa...

En bra kvinna reder sig själv :P
Har sett bra ut på bilderna....får man fråga vad du shoppa loss på....kan tänka mig att det gick åt lite....lite bilder tack....K/H

Singel i storstan sa...

Det blev inte helt galet mycket faktiskt. Men övervikt på bagaget blev det såklart.

12 par skor, 4 väskor, 2 klänningar, lite smycken från Tiffanys och lite annat krafs. Inget att fota...

Mammy sa...

12 par skor!!?? Herreminje!! Hehe!!

MonasUniversum sa...

Så jävla tråkigt att höra om din mamma och som du själv sa; jävla tur att det var du och inte Lullen!

Singel i storstan sa...

Som sagt, jag klarar mig själv och är glad för att jag gör det! Mamma kör sitt liv...

/nina sa...

Du är modig tycker jag, som åker med fast du vet hur det kan bli, och sedan kör ditt race.

Malde sa...

Du är stark! Härligt med alla inköp! Det är kul i alla fall :-)

Kramar

Anonym sa...

yey.....tolv par skor.....de e typ det jag köper på sex år :P

Singel i storstan sa...

Tack alla för uppmuntrande ord! :-)