tisdag 24 september 2013

Dags att omprioritera

Jag har skaffat mig en app som är kopplat till lönekontot. Appen plockar upp alla företag man har betalat via internetbanken eller använt visakortet på. Därefter katagoriserar man alla företag. Och sen ser man i vilken kategori kostnaderna är som störst.

Mina fyra största poster är Boende, nöjen, avbetalningar och sparande. I augusti hamnade kategorin Nöjen på första plats. Med sisådär 1000 kronor mer än boendekostnaden. Inom boendet har jag lagt in avgiften på lägenheten, alla försäkringar jag har, el, comhem, spotify och playkanaler jag betalar för. Inom nöjen har jag lagt in restaurang, bar och fotboll.

Sinnessjukt.

I oktober ska nöjeskategorin hamna på tredje plats.

4 kommentarer:

Mammy sa...

Förlåt men jisses!! Jag är inte kvinna att döma dig alls men håller nog med dig ändå!! Omprio behövs nog...:D
Men du vad är det för app? Den vill ju jag ha, verkade intressant.

Singelmamman sa...

Har väl samma förhållande. Säger som Mammy, vad är det för app? Behöver verkligen den själv!

Singel i storstan sa...

Den heter Stenkoll. Men först måste man ha appen till sin bank så att den kan koppla. Funkar till de flesta bankerna tror jag. Och som komplement har jag skaffat en budgetapp...

Singel i storstan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.