söndag 8 september 2013

Nya tag!

Jag har deppat klart nu. Det är inte så att jag suttit hemma och haft offerkoftan på mig varje dag. Jag har hittat på en del saker. Träffat nära och kära. Och planerat mitt liv inför hösten.

Jag har börjat med 5:2-dieten. Får se hur det funkar med den i längden. Men hittills går det bra. Det är lite lättare när man kan blanda vanligt liv med gåneriviktliv. Det är där jag brukar falla. På det sociala umgänget. I längden blir det tråkigt att inte kunna ta ett glas i glada vänners lag.

Motionen är väl som den är. Men jag ska försöka med att börja lugnt. Så att jag inte tröttnar. Så en promenad till eller från jobbet tre gånger i veckan verkar vettigt. 3 promenader av 10 är väl okej.

Och beröring/samvaro får vänta. Det har det gjort i två år nu. Så jag borde väl klara mig i två år till. Måste ändå tycka om mig själv innan jag kan tycka om någon annan.

Nu kör jag!

6 kommentarer:

Mammy sa...

Kram <3

Singelmamman sa...

Bra.

Anonym sa...

Skönt att du hittat tillbaka!!!

/nina sa...

Yay! Ett steg i taget. Enda sättet. Kämpa på. Ska använda dig som inspiration!

Singel i storstan sa...

Men tack! Och kram! :-)

Anonym sa...

Pepp,1000 kramar till dig som reser sig upp igen.