onsdag 25 september 2013

I väntans tider

Vi har företagsmobiler här på jobbet. Under de fem år jag jobbat här har det alltid varit Nokia. Och eftersom det varit gratis (även på fritiden) att använda mobilen så har jag accepterat de olika modellerna som erbjudits.

För ungefär ett år sen bytte vi IT-chef. Och förhoppningen var att vi skulle få andra modeller att välja på. Som till exempel Samsung. Men då fick jag veta att det var tvunget att vara Windowstelefoner... Så i våras kom Samsung med en Windowsmodell. Men då hette det att modellen var för ömtålig och för dyr. Så istället satsades det på nån jävla budgetmodell av HTC. Som numera har utgått ur sortimentet.

I förrgår fick jag nog. Och beställde en Samsung. Jag har suktat efter en i över ett år nu. Och eftersom jag fyller år om en månad så tänkte jag att jag ska ge mig nåt jag önskar mig. Nu har jag kollat paketspårningen.

Visst kommer den idag?

Inga kommentarer: