söndag 24 juli 2011

Finaste platsen på jorden

Imorgon åker vi till mitt favoritställe. Fjälstugan. Som morfar en gång byggde. Egentligen skulle det inte bli någon stuga. Morfar och mormor brukade åka omkring i en husvagn på semestrarna. Men en gång var det nån som gnällde på morfar eftersom han hade vinterparkerat husvagnen på flygflottiljens marker. Där han för övrigt jobbade.

Så morfar lackade ur och köpte en tomt att ha husvagnen på. Men efter ett par år kom mormor med den briljanta kommentaren: "Om vi ändå har en tomt kan vi väl bygga ett hus?" Och så blev det. Som blev den mest harmoniska platsen på jorden. För mig.

Imorgon kommer jag dit! Och där jag är mest harmonisk är nere vid vattnet. När det är solned- uppgång (solen går aldrig riktigt ner). En stilla sommarkväll.

Åh, vad jag längtar!

Inga kommentarer: