onsdag 6 juli 2011

Tonåringen byter namn

Exakt nu, fast för tjugo år sedan fick jag ögonkontakt med den mest fantastiska varelsen som finns på jorden. Det ögonblicket är det bästa minnet jag har i livet. Den lilla människan tittade på mig och sög ur all kärlek som jag haft till mig själv. Och bytte ut den så att jag älskade henne mer än livet. De första fem dygnen sov jag nästan ingenting. Jag bara låg och tittade på underverket. Och lovade att jag ska bli den bästa mamman hon någonsin kunde få.

Åren har gått. Alldeles för fort egentligen. Men jag är så stolt över den personen hon har blivit. Vi har haft våra duster. Men mest så har vi haft en fantastisk relation. Och vi har en väldigt fin kontakt med varandra.

Hon har gnällt på mig när jag varit arg eller irriterad på henne och skrivit om henne i bloggen. Men jag har sagt att de som läser bloggen vet att hon inte är en skitunge bara för att jag skriver om vad jag irriterat mig på. Hon har alltid varit min stjärna. Och kommer alltid förbli.

All I have
And all I do
Cannot compare
To the love of you

You make me feel alive
You are my highest high
All I can do is smile
When I look in my little girl's eyes

You're my star
And when I'm far
You're not alone
'Cause your heart's my home

You are my biggest prize
So beautiful and so wise
I can see the woman from within my child
When I look in my little girl's eyes

You make me feel alive
And you are my highest high
All I want to do when I come into the room is see her smile
When I look in my little girl's eyes

Grattis min lilla flicka på 20-års dagen!


Hoppas att din dag blir alldeles fantastisk!


Så från och med nu byter Tonåringen namn till Lullen. Det är så jag kallar henne.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Grattis till dig och Lullen!

Helena m. 4 sa...

Grattis (lite sent) till er båda. Vilken vacker "Lulle" du har - mycket mamma i de generna skulle jag gissa på...
- själv fasar jag lite för den dagen jag inser att det gått 20 år sen första ögonblicket, men tack o lov dröjer det ca. 12 år till, minst ;-)

MonasUniversum sa...

Asså, min darling fyller på lördag och jag vetefan vad jag ska kalla henne sen i bloggen..Hon har liksom inget smeknamn..

Grattis till moderskapet kompis. Och det börjar bli dags att ses. Vi ringer Blondie därborta i Solna också..

Singel i storstan sa...

Helena, jag fasade också för den här dagen. Men det känns bättre nu än när hon var 15-17.