måndag 25 juni 2012

Hur gick det till?

Mitt SL-kort skulle fyllas på idag eftersom det är sista dan. Så jag går till en sån där maskin där man kan ladda. Trycker på knappen Fylla på 30-dagarsbiljett och blippar SL-kortet framför en avläsare. Får då svaret att jag har för många biljetter eller liknande. Oservera att jag inte ens har tagit fram mitt VISA-kort.

Går istället in på SL-center och förklarar mitt problem. Killen i kassan säger att jag redan har fyllt på en gång och att kortet gäller till den 27 juli.

????

Jag har inte laddat kortet, det vet jag.

Hur fan kan jag då ha 790 kronor laddat på det då kan man undra? Inte för att jag gråter... Det kan ju vara dags med lite tur för en gångs skull.

2 kommentarer:

Sus sa...

Det är bara att tacka och ta emot!

Malde sa...

Håller med Sus!