måndag 4 juni 2012

Stökigt!

Kryssningen var rolig! Kan man begära något annat när man åker med sina två bästa kompisar? Det bästa med just Silja Rock är att folk är så avslappnade. Det är typ samma människor som åker på den här kryssningen varje år. Ingen bråkar, alla pratar med alla och hela resan är chill. Personalen "slåss" om att få jobba just den helgen. Det enda jag kan klaga på är uppkopplingen. Jag hade ingen uppkoppling på hela resan förutom tre timmar i Helsingfors, men då verkar inte mina blogginlägg gått iväg. De som har publicerats är inte i ordning... Men det känns som ett i-landsproblem.

Ett annat problem som är lite större är min försvunna väska. Som nån uppenbarligen har snott. Kan dom inte fatta hur jobbigt det är att skaffa nya betalkort, körkort osv? Sno datorn och surfplattan och skicka resten till min adress kan man ju tycka. Allt är ändå spärrat. En person som jag träffade i helgen har jobbat på SL och hon trodde att det kunde vara busschauffören himself. Och efter i fredags när jag pratade med cirka 15 busschaufförer, där 12 av dem var extremt otrevliga, så är jag beredd på att tro henne. Nu ska jag inte dra hela yrkeskategorin över en kam, men de flesta som jag pratade med i fredags har missat att gå servicejobbkursen. Och definitivt charmkursen.

Nu ska jag ta reda på hur man skaffar ett nytt körkort...

Inga kommentarer: