lördag 22 december 2012

Färdig!

Sen jag separerade från exet så har mina jular sett lite annorlunda ut. Dottern har nämligen alltid firat sin jul hos sin farmor och farfar. Och det vill jag ju inte ändra på. Därför har vi alltid julmys den 23:e istället. Vi hjälps åt att göra julmaten, vi slår in julklapparna, gör julgodis, dricker glögg och har det allmänt mysigt. Sen när klockan slår tolv öppnar vi våra julklappar. Nästan bättre än ett traditionellt julfirande faktiskt.

Lullen har ju flyttat hemifrån. Fast vi ska ju självklart fira jul som vanligt. Därför kommer hon hit redan i natt när hon slutat jobba. Men jag har redan slagit in alla julisar, skinkan står i ugnen så att den är klar när hon och pojkvännen kommer och hela lägenheten är storstädad. Det enda som inte är klart är maten, godiset och myset.

Jag har nog aldrig varit så färdig inför jul i hela mitt liv.

Skönt!

Inga kommentarer: