måndag 10 december 2012

Om att få panik

Jag var och skulle göra gastroskopi idag. Och tamejfan nästan varenda människa jag berättat för har värsta historierna att berätta. Så jag åkte dit imorse. Som ett nervknippe. Sköterskan försökte lugna ner mig. Likaså läkaren. Så tillslut tog jag några djupa andetag och la mig ner. Tills dom precis skulle börja. Då fick jag panik. Riktig jävla panik.

Pinsamt.

Men då fick jag en spruta. Och sen var det över på typ två minuter. Och jag var lugn och fin. Varför ger dom inte lugnande på en gång istället?

Nu var det ju så att jag måste tillbaka dit om 5-6 veckor igen. För tydligen har jag både magsår och nån jävla läcka i övre magmunnen. Men först ska jag äta medicin. Typ varje dag i resten av mitt liv.

Det går bra nu med andra ord! Fast nästa gång ska jag ha en spruta först!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, det är inte alls pinsamt att få panik över att göra en Gastroskopi. När jag gjorde min visste jag inte innan hur obehagligt det är, men skulle jag behöva göra en igen kommer jag absolut be om en lugnande spruta. Tydligen måste man alltid be om sprutan själv. Så säg till i god tid innan du ska göra det nästa gång, så du får minsta möjliga obehag.mvh Nina

Singelmamman sa...

Men fy. För magsår. Var rädd om dig och krya på dig.