onsdag 17 april 2013

Rosenserien - inte för alla

Jag har använt mig av många ansiktskrämer genom åren. Och bytt lite då och då. Bästa serien jag använt var Kanebo Sensai. Men när jag blev singel och fick mindre plånbok fick jag rätta maten efter munnen som det så fint heter. Så jag började med No 7 Protect & Perfect.

Efter ett par år började min faster sälja Forever Living. Och Foreverprodukter är naturliga och innehåller aloe vera. Så jag har kört det ganska länge nu. Problemet är att man måste köpa produkterna hos en återförsäljare vilket kan vara struligt ibland.

Insåg för ett par veckor sedan att ansiktskrämen höll på att ta slut. Och eftersom jag inte hade tid att vänta på att min faster skulle beställa och sen hitta en tid och plats som passade oss båda så gick jag och köpte en ansiktskräm och en ögonkräm av den omtalade och rekommenderade Rosenserien.

Efter några dagar började mina ögon rinna oavbrutet från dag till kväll. Och jag använder rätt mycket med ögonmakeup. Vilket betydde att jag var kladdig runt ögonen någongång mellan frukost och lunch. Dessutom började jag få eksem på kinder och käkar. Trodde först att det berodde på pollen eller nåt. Men tillslut provade jag med att strunta i ögonkrämen och VIPS slutade ögonen rinna. Så nu har jag även slutat med krämen och eksemen är därefter borta.

Ett tips till dig som funderat på Rosenserien: Be om att få någon provförpackning och testa några dagar istället för att slänga 650 spänn eller vad det kostade i sjön. Vill också tillägga att jag aldrig nånsin har fått allergiska reaktioner av varken smink eller ansiktsprodukter förut.

2 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Ujuj, mitt fel! Men allvarligt, du MÅSTE ju maila dom och berätta, nåt är ju fel för så där borde du inte ha reagerat. I synnerhet inte eftersom det är ekologiska produkter. Just ögonkrämen är det enda jag inte har testat i från dom.

Singel i storstan sa...

Jag fick ett sms om att de skulle höra av sig igen, men sen dess har det varit tyst.