tisdag 16 april 2013

Singlan vs. Posten och Haléns

Jag beställde lite sommarkläder inför Turkiet-resan i början av mars. Paketet levererades i mitten på mars. Och jag insåg att jag beställt samma klänning två gånger. Plus att jag trodde att mina boobisar var mindre när jag beställde en bikiniöverdel. Därför returnerade jag en klänning och en bikiniöverdel den 25 eller 26 mars.

Förra veckan loggade jag in på Haléns men ingenstans stod det nånting om någon retur så jag mejlade deras kundtjänst. Jag fick då svaret att det kunde ta upp till 20 dagar att få in en retur och att jag därför skulle återkomma den här veckan igen. Vilket jag gjorde.

Tyvärr visade det sig att returen inte kommit fram och kundtjänsten hänvisade till Posten för att jag skulle göra en reklamation. Posten hänvisade tillbaka till Haléns eftersom min returkolli-kod visade sig vara ett paketkolli trots att jag skickat det som brev. Det står inte nånstans i mina handlingar om att returen ska lämnas in på ett postombud och eftersom jag i princip aldrig har skickat tillbaka nånting som jag beställt så gjorde jag det som var enklast.

Självklart hänvisade Haléns tillbaka till Posten och nu sitter jag här i en telefonkö. Jag kan säga att om dom säger att jag ska ringa tillbaka till Haléns så kommer jag få ett psykbryt. Förmodligen kommer det psykbrytet generera i en rubrik på Aftonbladet.

"Kvinna i 40-årsåldern bombhotade Posten och postorderföretag."

Inga kommentarer: