torsdag 4 april 2013

Stockholms jävla passexpedition

Jag har i snart två veckor tänkt att jag ska skaffa pass inför Turkietresan. Från början var det en smart människa som sa att man kan boka tid. Men när jag skulle boka var det nästan en månads väntetid. Så jag tänkte att det var bättre att åka dit direkt. Från dess har jag kollat in kötiden flera gånger om dagen. Och den ser ut ungefär så här hela tiden:






Hur är det ens möjligt att så många personer behöver pass samtidigt? Låt oss säga, runt tusen personer på EN passexpedition på EN dag. Det är typ 10 000 på två veckor. Plus alla som bokat tid. Nu kan jag inte längre boka tid. För nästa möjliga tid är fredagen innan jag åker.

Så om jag inte vill sätta mig på Bergsgatan i över fyra timmar, kan jag ju alltid åka till Norrtälje. Där har dom 0 minuter i väntetid.

Helvete!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fixa passet i Nacka, går att beställa tid samma dag, alternativt ta det på drop-in och vänta i ca 45 minuter. Passet hämtar du ut på Kungholmen en vecka senare där det är ca 20 minuters väntetid på passutlämningen.

Singel i storstan sa...

Värsta proffset! Ska överväga tipset.

Anonym sa...

Jag håller med föregående talare....jag fixade oxå mitt i Nacka......gick smidigt och fort.....men måste du ha pass för att åka till Finland med mig???? Det brukar räcka med leg. eller ja just det...det fanns ju inget då nä...pöss