lördag 20 mars 2010

Djurgårdshelg

För dig som inte vet så är jag Djurgårdare. Så pass mycket att jag har säsongskort på fotbollen, går lite på hockey och åker på en del bortaresor. Den här helgen är det en riktig Djurgårdshelg. Just nu spelar hockeykillarna i slutspelet och leder mot Brynäs med 1-0. Varför jag inte är där? För att det är slutsålt och jag inte hade pratat med nån som skulle gå förrän det var försent. Inte ovanligt när det gäller mig.

Imorgon är det hemmapremiär i fotbollen. Det brukar vara en av de mest välbesökta matcherna på året. Varför jag inte ska dit? Därför att några jävla idioter slog ner en spelare efter vi vunnit kvalet i höstas. Djurgårdens straff var bland annat att spela för tomma läktare första hemmamatchen. Men imorgon sitter jag på nån pub och kollar matchen. Idag sitter jag hemma. Det borde ju vara tvärtom kan man tycka med tanke på veckodagen...

2 kommentarer:

En brynäsare sa...

Nu står det lika, i matcher alltså.

Singel i storstan sa...

I have very koll på det and its not funny!