torsdag 18 mars 2010

Jobbig natt

Jag hade ensamkväll igår. Tonåringen har servering på onsdags- och torsdagskvällar. Så det gäller att passa på. Jag satte inte ens på datorn, umgicks bara med mig själv.

Men ibland så går Fröken ut efter "jobbet". Hon är ju i den åldern. Och börjar inte skolan förrän kl. 14 idag. Så vad ska man säga liksom?

Men i natt var det inte kul. Och jag kommer att ta ett snack med henne när jag får tillfälle. Ett ordentligt jävla snack om respekt och att använda hjärnan.

Det börjar med att jag somnar i perfekt tid. Men vaknar cirka en kvart senare av att jag har världens mardröm. Hur hinner man ens få en mardröm på så kort tid? Precis när jag lyckas somna om hör jag hur ytterdörren öppnas och nån smyger in. Jävligt tyst för att vara Tonåringen. Så jag vaknar till. Det visar sig att det är Pojkvännen som kommer eftersom han ska jobba dagen efter. Han berättar också att Dottern är på krogen.

Efter en timme somnar jag om och vaknar av att Fröken kommer hem. Med en kompis! Som har sovit hos oss tre gånger den senaste veckan. Och två tjejer kan inte vara tysta.

Jag bara undrar, hur tänkte hon där?

Jag behöver väl inte säga att jag inte har smygit här hemma nu på morgonen?

6 kommentarer:

Polishustrun sa...

Hoppas du förde riktigt liv.

Polishustrun sa...

Hoppas du förde riktigt liv.

Unknown sa...

Don't Get Mad - Get Even!

Singel i storstan sa...

Jag förde ett sånt liv som det gick! Satte på diskmaskinen, sprang fram och tillbaka med skor inomhus, spolade i kranen jävligt länge när jag städade undan i köket osv.

Unknown sa...

Äää småpotatis... kom igen nu...

Singel i storstan sa...

C: Hahahaha! Har du några förslag?