torsdag 8 juli 2010

Dagens siffra: 7

Sju ansågs som ett heligt tal under antiken. Inom religionen är talet fortfarande heligt. Siffran sju är en traditionell symboll för fullhet och helhet. Idag är 7 mitt heliga tal. Kända sju-tal som jag kommer på är:
  • Världshaven
  • Snövits dvärgar
  • Veckodagarna
  • Kullarna som Rom byggdes på
  • Underverken
  • Sjuarmade ljusstaken
  • Blommorna under kudden
  • Tonerna i skalan
  • Åren av olycka vid krossad spegel
  • Sorter på kakfatet
Idag är det sju dagar tills jag går på semester. 7 långa dagar. Inklusive helg. Det är inte så att jag vantrivs på jobbet. Men jävlar vad jag längtar!

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Och jag längtar efter att sommaren ska fortsätta i all evinnerlig tid. Med den här värmen!

Singel i storstan sa...

Ja tänk... Men det blir väl regn på onsdag eftermiddag. Så fort jag lämnar kontoret, typ.