måndag 19 juli 2010

Dags att rycka upp sig!

Äntligen känner jag mig frisk till hundra procent igen! Det tog ett och ett halvt dygn. Men jävlar hur här ser ut! Jag måste tydligen drälla badlakan överallt när jag är sjuk. Och ta ett rent glas varje gång jag ska dricka vatten. Den här tiden på dygnet är perfekt att städa på. För det är så behaglig temperatur. Dammsugningen kanske inte är så populär hos grannarna. Så den får vänta.

Därefter ska jag bada och skrubba bort varenda liten bacill. Och byta sängkläder. Sen kan jag nog sova gott. Det är väl inte bara jag som blir helt nojig av baciller efter att man varit riktigt magsjuk?

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Fy sjutton för magsjuka! Ta det lite lugnt idag och läs en god bok. Efter du tagit hand om städningen. Själv är jag bara nojjig om mina tonåringar varit magsjuka.

Singel i storstan sa...

Blir också nojjig om nån i min närhet har varit magsjuk. Tonåringen och Pojkvännen blev inte ens smittade? Fattar ingenting...