torsdag 6 oktober 2011

Big Brother-Sanna

Det har väl inte undgått någon att en Big Brother-deltagare försökte ta livet av sig här om dagen. Och misslyckades. Jag såg löpet, men har inte haft tid att forska i ämnet förrän nu.

Hon var ganska trasig redan i huset. Hade haft en halvstökig uppväxt. Lite drogproblem. Hon var på väg att lämna huset flera gånger. Men blev alltid övertalad av produktionen. Fast efter ett tag tyckte hon att hon blivit tjock, löshåret behövdes tas ur och sättas om och lösnaglarna (har jag för mig) inte var tillräckligt snygga. Då blev hon hysterisk när hon inte fick in sina bantningspiller och att håret såg ut som svinto. Och sen lämnade hon huset.

Jag kan tänka mig att hon inte mådde bättre efter att ha kommit ut i strålkastarljuset. En snygg tjej vars ideal åt glamourmodellhållet. Opererade tuttar, fyllda läppar och så vidare. Fast med en självkänsla som är hur låg som helst. Hon lär inte klara sig så bra ute i vårt ganska kalla samhälle. Det var så jag tänkte.

Det som är tragiskt är ju att hon hoppade från en bro och landade på marken. Hon har frakturer i armar, ben och huvud. Det var väl 15-20 meter hon hoppade. Och hon överlevde. Just nu är hon försatt i koma. Men OM hon överlever och kanske blir förlamad, undrar hur hon mår då? Det känns som att hennes bantningspiller inte är lika viktiga då. Eller så vill hon ännu hellre dö för att hon tycker att det finns ännu mindre att leva för om hon inte är "snygg och frisk". Förhoppningsvis överlever hon, blir inte handikappad och inser att hon fått en andra chans. Men tyvärr tror jag inte på någon solskenshistoria här...

4 kommentarer:

Mammy sa...

Jag kan ju säga att jag inte hade en susning om det!
Inte konstigt att sånt händer eftersom de tar in ytliga vrak som är helt störda i huset.
Tack nu fick jag spy över det mest korkade programmet som visats i tv.

MonasUniversum sa...

"men har inte haft tid att forska i ämnet förrän nu."

HAHAHA, jag "forskade" inte heller i saken förrän just igår!

Hur som så är det förjävla tragiskt. Bättre att hon dör än att hon lever som en grönsak. DÅ om något lär hon ju tappa livsgnistan. Fy fan vilket fängelse.

Fröken Finemang sa...

åh men jag har helt missat. trots att du nu gett mig en bra bild, ska jag nu forska vidare!

min andra kommentar blir: *åh men usch* :(

MonasUniversum sa...

..och det är bara du som fattar vad jag menar med att "forska"!