måndag 10 oktober 2011

Om att gå vilse

Jag tänkte ta en annan väg hem idag. Så jag gick upp Alströmersgatan vid Fridhemsplan. Och sen Igeldammsgatan. I dom kvarteren har jag aldrig varit kan jag säga. Och nu står jag mittemot Karlbergs slott och fattar ingenting! Det värsta är att när jag kollar gpsen så är jag i Tyskland?

Fast nånstans i horisonten skymtar jag DN-huset. Tur att jag har ett högt riktmärke där jag bor...

Jag vill tillägga att jag har ett bra lokalsinne. Svårt att tro kanske?

2 kommentarer:

Sus sa...

Haha, det där skulle kunna vara jag =)! Jag gillar att gå vilse. För man ser alltid något nytt då.

Singel i storstan sa...

Ja, jag hade gott mod. Fast jag anser mig vara ganska bra att hitta i stan. Och dessutom anser jag mig ha bra lokalsinne. Men uppenbarligen inte... :-)