måndag 17 oktober 2011

Donnie Darko

Det blev en del tittande på film för min del i helgen. Det fanns inte så mycket annat att göra när jag låg helt sönderslagen. Jag kanske överdriver en aning när jag pratar om min hälsa. Men det kändes som jag blivit överkörd av ett tåg eller liknande.

Hur som helst.

En av filmerna jag såg var Donnie Darko. En ganska gammal film som jag hört ska vara bra från flera håll. Men som jag lyckats missa.

Är det någon som har sett den? Och förstod den.

För jag behöver få förklarat för mig på bäbisspråk vad filmen gick ut på. Eller vad den egentligen handlade om. Lika jävla skum film som den där 70-talsrullen där dom slog ihjäl massa människor till Beethoven... Vad hette den? Clockwork orange. Då satt jag också och såg ut som ett frågetecken när filmen var slut.

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Inte ett ord om DIF? Grattis till att de klarar sig kvar.
Clockwork orange har jag sett, gillade den, men jag har inte sett Donnie Darko.

Singel i storstan sa...

Jag glömde! Tog det ju på Facebook istället. Film ska vi nog inte gå och se tillsammans iaf.