tisdag 8 november 2011

Lite matematik

Alltså jag har svårt att släppa det där med Biggest Loser. I normala fall går deltagarna ner ungefär 3% i veckan. Då har de personliga tränare som tränar stenhårt med dem varje dag. Om jag skulle ha förmånen att ha en personlig tränare varje dag  och gå ner 3% i snitt varje vecka skulle det ta ungefär två månader för mig att nå min målvikt.

Nu kanske det inte går att gå ner 3% av sin vikt i veckan när man inte ens har 20 kilos trivselvikt. Men jag tror ändå att det skulle ge en del resultat.

Jag vet, jag hade en PT i typ ett år. Nästan ett och ett halvt år t o m. Men hon var inte lika galen som Jillian. Vilket gjorde att jag kanske inte tog i till hundra procent. Plus att jag bara tränade med henne 1-2 gånger i veckan. Och visst gav det resultat. Men inga tre procent av min kroppsvikt i veckan.

Och nu har jag inte råd med en PT. Men jävlar vad jag blir träningssugen när jag tittar på programmet.

3 kommentarer:

Sus sa...

Itrim. Singelmamman har frälst mig ifrån ondo.

Stefan Nilsson sa...

Kom ihåg att deltagarna även tränar 3-4 timmar om dagen. Förvisso är det mesta lågintensivträning men det är svårt, om ens möjligt, att komma upp i de resultaten utan mängder av träning. 0.5/0.8 kg i veckan brukar vara en mer realistisk nivå.

Singel i storstan sa...

Men om man skulle träna hårt med PT en timme om dagen så skulle man nog få ganska bra resultat ändå.