måndag 28 november 2011

Måndag morgon

Jag hade fullt upp i helgen. Utgång i fredags som slutade med att jag kom hem klockan 06 på morgonen! jag och föredetta kollegan åkte hem till henne efter att stället vi käkade middag på hade stängt. Jag är för gammal att hänga på söder en löningsfredag när det är kö precis överallt. Så istället åkte vi hem till henne och snackade hela natten.

Om man är uppe i nästan ett dygn är risken mycket stor att man ligger och sover halva dagen dan efter. Och det gjorde jag. Fast typ hela dagen. När jag väl lyckats kravla mig ur sängen var det dags att förbereda hemmet för advent. Med städning och inköp. Tyvärr missade jag glögginköpet eftersom jag låg och sov så att jag inte hann.

Men julmust, pepparkakor och lussebullar inhandlades igår. Och efter att vi städat och pyntat tände vi det första ljuset och hade adventsmys. Då kan man inte sitta vid datorn och uggla.

Men nu är jag tillbaka! I alla fall till nästa helg.

Inga kommentarer: