söndag 1 november 2009

London kväll 4

Dag 4 bestämde vi oss att vara turister. Så vi började med att gå in i Hyde Park. Parken ligger ungefär 3-400 meter från hotellet.

Vi gick längs sjön som är full med fåglar. Vädret var höstlikt men inte kallt. Sån höst skulle jag önska i Sverige.

Det kryllar av små ekorrar som äter från människors händer. Här är en liten krabat som fått syn på några jordnötter...

När vi gått igenom några parker kom vi till något krigsmonument. Därefter Buckingham Palace. Vi fotade såklart. Men jag kan inte lägga in alla bilder. Däremot lägger jag in den klassiska telefonkioskbilden...

Vi gick över bron mot London Eye och gick in och åt en snabbis på Donken. Vi var väl där i typ 20 minuter...

När vi kom ut var det kolsvart ute.

Tonåringen skulle absolut åka karusell...

Men jag ville till en pub. Så vi hamnade på en där vi började prata med några gamla huliganer som hade sett Tottenham förlora med 3-0 mot Arsenal. Tillslut gick vi därifrån till nästa pub. Där dom skulle ha dragshow. Förstod inte att det var en gaypub förrän jag gick på toa och pratade med en kille som stod på tjejtoan och rakade sig.

Därefter stötte vi på några yngre killar vid Trafalgar Square. Den ena killen var nästan en kopia på Fredrik Wikingsson men yngre.

Vi åt på ett steakhouse på Picadilly Circus som jag varit på tidigare. Men vid 23-tiden var vi trötta och ville med sista tunnelbanan. Så vi åkte hem. Här ser man tonåringen på vår gata...
En riktigt härlig dag och kväll!

Inga kommentarer: