fredag 6 november 2009

Nu kommer det... Svininfluensan!

Alltså är det mig det är fel på? Jag som inte vågar ta något vaccin! Jag som tror att Influensan inte är mycket värre än en vanlig influensa? Är jag en dålig mamma då? Som inte tjatar på tonåringen att ta vaccin.

Det har aldrig hänt att jag tagit vaccin för någon influensa. Och jag har inte råkat ut för den mer än någon annan. Så för mig är det helt ointressant att ta denna eller dessa sprutor. Är fan mer rädd för biverkningarna än vad jag är för influensan.

Men kanske är det det sista jag skriver om svinis. Kanske dör jag av den... Men jag tror att jag klarar mig. Och den som lever får se.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag tänker inte vaccinera mig.

Anonym sa...

Jag har bett mina två tonårsdöttrar att inte vaccinera sig i skolan och skulle aldrig ens tänka tanken själv...
Inka

Singel i storstan sa...

Vad skönt! Då är man inte helt ute och cyklar med andra ord! :-)