söndag 13 juni 2010

Blodvite

Jag brukar för det mesta epilera mina ben. Men i år så kom jag i fel fas när det gällde vädret och längden på håret. Så jag har rakat.

Den senaste tiden har min behåring klättrat ända till baksidan av låren. Den hårväxten är inte lika grov. Så jag har inte behövt raka mig där ännu. Förrän ikväll. Och när jag rakar baksidan så drar jag åt alla möjliga håll. För de växer lite som det vill där.

Jag trodde att dagens hyvlar var omöjliga att skära sig på. Icke. Jag har skurit ett en decimeter långt jack på låret. Och det blöder satan! Förmodligen har jag förlorat 2 liter blod hittills. Och tro inte att plåster räcker.

Nä.

Jag har lagt en stor jävla kompress på såret och därefter lindat runt hela benet med bandage. Och i badrummet ser det ut som att jag har styckat en människa. Som att jag inte har roligare saker för mig än att skura... Hur kan det komma så mycket blod?

Inga kommentarer: