tisdag 1 juni 2010

Om min mamma

Jag och min mamma har ingen vidare kontakt. Jag tror inte jag har pratat med henne på två år. Och träffade henne gjorde jag på min morfars begravning. 2003.

En av anledningarna till att jag inte har kontakt med henne är för att hon är alkoholist. Och hon blir elak när hon dricker. Jag har tagit så mycket skit när hon varit på fyllan att jag har tröttnat. En annan anledning är att hon alltid hotar med att sälja mitt arvegods. Ett lantställe som ligger tre mil utanför Östersund. Som min morfar har byggt. Och jag har tillbringat många dagar och nätter där. Jag fullkomligt älskar detta ställe.

Tonåringen vill upp till Östersund i sommar. På Storsjöyran. Därför ville hon att vi samtidigt skulle bo på lantstället. Men eftersom jag inte pratar med min mamma så fick hon göra det. Så hon skickade ett sms. Och mamma ringde tillbaka till mig. FAN!

Hon ringde vid niotiden och var redan på fyllan. Och hela min energi går åt till att bearbeta det 45 minuter långa samtalet efteråt. Så nu är jag helt slut! Men det verkar som att vi kan åka till landet i sommar...

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Usch fy så trist. Jag håller tummarna för att ni kan åka till landet i sommar. Det är ju guld värt att ha ett landställe ibland.

MonasUniversum sa...

Mm, ibland får man bita ihop hårt för sina barns skull.

Du. Jag höll mig iskall och sket i att höra av mig till Trycksakstomtarna. Idag kom paketet..
...hur mycket sa du att du betalade extra...?!=))

Änglar finns dom? sa...

Iiiiiiii vad jobbigt. Du är en kämpe. Jag tycker som Mona, för ungarnas skull. Tack och lov har inte mina barn någon relation till sin morfar.

Ha en bra vecka i storstan!

Singel i storstan sa...

Nu är det ju så att hon inte kommer att vara där. Mamma alltså. Då hade varken jag eller Tonåringen åkt. För hon har inte träffat sin mormor sen hon var i 8-årsåldern.

Mina föräldrar suger på att vara både föräldrar och morföräldrar...