tisdag 30 augusti 2011

Arne Hegerfors

Jag råkade sätta på teven igår. Och halkade in på nåt program på femman som handlade om fyra "stjärnor" som äter hos varandra. Stjärnorna bestod den här veckan av Arne Hegerfors, Hanna Hedlund, Patrik Isaksson och nån ensam mamma som har sökt nån pappa.

Under middan kom dom in i en diskussion angående tjejer och sport. Och Arne hävdade bestämt att tjejer inte förstår sig på fotboll. Allt på grund av att det inte är lika många tjejer som går på fotboll som ishockey.

Jag går ju på både och. Fast mest fotboll. Och i min värld så är det svårare att hänga med i hockey. Fan vet jag när det är slashing, tripping, icing, spel med hög klubba, cross-checking, clipping och allt vad det heter. Jo. Lite koll har jag. Men det är inte lika mycket att hålla reda på i fotboll.

Så Arne, jag tror snarare att det är fler tjejer på hockey eftersom det är en mer farftylld sport. Inte för att fotboll är svårare att förstå.

Inga kommentarer: