lördag 13 augusti 2011

Sommarpratare

Ibland sysselsätter jag mig med att lyssna på några av sommarens sommarpratare. Jag brukar beta av 4-5 stycken åt gången. Ibland blir det fler, för vissa orkar jag inte lyssna klart på. De som jag tyckt varit bra hittills (av dom jag lyssnat på) är Timbuktu, Maria Wetterstrand, Henke Larsson och Nanne Grönwall. Idag har jag lyssnat på Anna Kåver och Monika Nyström.

Monika fick mig att fälla några tårar. Hon berättade om när hennes cancersjuke man dog i hennes armar på deras bröllopsdag. Ett vackert sommarprat var vad det var.

4 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Ha, jag har lyssnat på alla dom också, utom Timbuktu.

Och SOM jag bölade i bilen på väg till Skåne, när jag lyssnade på Nyström!

Chrissan sa...

Av de jag lyssnat på var Nanne Grönvall bäst. Henke larsson var näst bäst. Sven Nylander och Patrik Sjöberg funkade också.

Men Nyström har jag missat. Får kanske ta det på vägen hem från jobbet och inte dit...;)

Singel i storstan sa...

Mona: När hon berättade om fjärilen inne i huset höll jag på att dö!

Chrissan: Du ska absolut lyssna på Nyström! Sven Nylander tyckte jag var sådär och Patrik Sjöberg har jag inte kommit till ännu. Är i slutet på juli. Men jag håller med, Nanne och Henke var bra. Och Monika Nyström!

MonasUniversum sa...

Jag vet, samma här. Gåshud ända ned till tårna.

Måste ladda ned Ulf Brunnberg. Han är en dåre och fick en hel del kritik.