tisdag 30 augusti 2011

Irriterad

Jag och Dottern har inte bråkat på över ett halvår. Jag har inte så mycket att irritera mig på. Hon jobbar och har egna pengar. Sköter sig själv liksom. Hon snor inte längre mitt smink. Och mina kläder låter hon också vara.

Däremot har jag märkt att hon blivit lat när det gäller att göra saker hemma. Visst. Hon plockar undan efter sig. Och tvättar. Men vill jag ha diskmaskinen tömd så måste jag säga till henne. Och sist hon dammsög kommer jag inte ens ihåg.

Hon jobbar ju inte heltid som exempelvis jag gör. Nä. Hon jobbar mellan 2-4 dagar i veckan. Så hon har ju rätt många fler dagar ledigt kan man säga. Därför bad jag henne att dammsuga och tömma diskmaskinen igår. Diskmaskinen var tömd. Men dammsugningen är fortfarande ogjord.

Antingen får hon börja betala hemma. Eller så är det dags att hjälpa till. Jag tror att det kommer att bli en del sura miner här ikväll...

Inga kommentarer: