tisdag 11 september 2012

Minutrar av ångest

Jag var på mammografi förra veckan. Och idag när jag kollade postboxen hade jag fått ett brev från mammografiverksamheten. OCH ett från Regionalt cancercentrum Stockholm-Gotland. För den som vet kommer bra nyheter från mammografin i ett ensamt brev.

Det kändes som ett hugg i magen och jag satte mig på golvet och dog inombords. Tills jag tog mod till mig och öppnade brevet från cancercentrum. Där det stog att jag var kallad på gynekologisk cellprovtagning. Och i det andra att jag inte hade nån knöl i bröstet!

Men jävlar vilken ångest jag hade i några minuter! Dålig timing landstinget!

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Eller som när de glömde ringa mig och berätta att en knöl de opererat bort hos mig var något de ville titta närmare på och istället skickade hem en kallelse, och en hälsodeklaration. Inte så himla ok.

Anonym sa...

Nej fy så läskigt!

Själv ska jag få glida in i MR-apparaturen i morgon. Inte nog med att just det känns nervöst; sen ska man vänta typ 2 v på att bli uppringd för att få resultatet :(

Anonym sa...

Oops, anonym ovan var jag.

Singel i storstan sa...

Singelmamman: Det där var inte okej! Min kallelse var ju bara en oturlig slump.

Ett stenkast: Lycka till! På S:t Göran skickar dom brev inom två veckor. Men det tog inte ens vecka. Gillar att dom är snabba med både "fotografering" och utskick. :-)