torsdag 13 september 2012

När det svänger

Imorse när jag kom till jobbet så tänkte jag att jag får ett rätt bra slut på den här veckan. "Kan nog flexa ut tidigt både idag och imorgon." Sen gick jag på möte. Verksamhetsplaneringsmöte. För avdelningen.

På min avdelning har vi tre enheter. Alla enheter ska lämna in budget för 2013, åtaganden för 2013 och lite annat till avdelningschefen. Sen ska avdelningschefen sammanställa allting och lämna in till ekonomichefen. Imorgon. Just nu är avdelningschefen och ekonomichefen samma person. Så han har inte riktigt tid med allt som min tidigare avdelningschef hade. Gissa vem som ska göra sammanställningen? Gissa om ekonomichefen vill ha sammanställningen imorgon? Som tur är kan ekonomichefen tänka sig att få sammanställning med mera mejlad till sig i helgen. Det är ju bra!

*ironisk gubbe*

Till detta så har vi ännu en tillfällig chef på en av enheterna. Hon vet inte så mycket om budget. Så jag har lovat henne att kolla hur hon har budgeterat och komma med förslag. Det bör vara klart idag eftersom hon ska lämna in budgeten imorgon. Till den tillfälliga avdelningschefen som ska lämna in till ekonomichefen (fortfarande samma person).

Så jag sitter väl kvar ett tag till dårå...

Inga kommentarer: